نمایش همه

مشکلات تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

عوامل مختلفی در کارکرد درست هر وسیله ای نقش دارند. هر کدام از بخش ها که بدرستی کار نکنند ماشین ظرفشویی کار خود را درست نجام نخواهد داد. برای مشکل تخلیه نشدن آب باید قطعات مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

در نظر داشته باشید که تعمیرات وستینگهاوس باید زیر نظر متخصین مجرب انجام شود پس در صورتی که تجربیات یا مهارت کافی در این زمینه ندارید تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس خودر را به نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس بسپارید.

تخلیه آب در ماشین ظرفشویی

در هر ماشین ظرفشویی قطعات مختلفی وجود دارند که در تخلیه آب نقش دارند. ما در اینجا برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد. در مرحله اول باید به سراغ قطعاتی رفت که از نظر بازدید بتوان براحتی مورد بررسی قرار داد و یکی از راحت ترین آنها که می توان براحتی مورد بازدید قرار داد شلنگ تخلیه می باشد.

شلنگ را از محل خود جدا کرده و وجود هر گونه گرفتگی را در آن بررسی می کنیم اگر ضایعات مواد غذایی در آن وجود داشت آنها را خارج کرده و مجددا آنرا به ماشین ظرفشویی متصل می کنیم و تخلیه آب را تست می کنیم در صورتی که مشکل همچنان باقی بود به سراغ قطعات دیگر می رویم.

برای اینکه آب دوباره به داخل دستگاه برنگردد در ماشین های ظرفشویی یک شیر کنترل وجود دارد که بصورت یکطرفه اجازه عبور آب را به بیرون می دهد. در صورتی که این شیر کنترل خراب شده باشد و گیر کند به آب از هیچ سمتی اجازه عبور نمی دهد و در اینصورت آب نمی تواند به بیرون جریان پیدا کند بررسی کنید این شیر بدرستی کار خود را انجام می دهد.

یک توپی وظیفه کنترل آب را برعهده دارد اگر توپی این شیر گیر کرده باشد و یا آلودگی در آن باشد سعی کنید آنرا تمیز کنید و موارد اشکال را برطرف کنید. اگر این کار نتیجه نداد و در صورتی که این شیر خراب شده باشد می توانید آنرا با یک شیر جدید جایگزین کنید.

در ماشین های ظرفشویی محلی برای دفع زباله وجود دارد که درون آن یک توپی وجود دارد. در صورتی که به دفع زباله متصل باشد باید این توپی برداشته شده تا راه دفع زباله باز باشد ولی اگر ماشین ظرفشویی شما به دفع زباله متصل نیست باید این توپی در جای خود قرار داشته باشد. اگر دفع زباله به تازگی تعویض شده باشد ممکن است درست سر جای خود قرار نگرفته باشد و در صورتی که به مدت طولانی از ماشین ظرفشویی استفاده شده باشد در این محل ذرات مواد غذایی جمع شده و باعث گرفتگی می شود. این محل را بازدید کرده و از هرگونه آلودگی تمیز نمایید تا از خروج آب جلوگیری به عمل نیاورد. در صورتی که مشکل تخلیه آب برطرف نشد به سراغ قسمت های دیگر بروید.

در برخی از ماشین های ظرفشویی پمپ دارای تسمه می باشد. در مرحله اول باید بررسی کنید دستگاه شما از پمپ تسمه ای استفاده می کند یا خیر، باید دریچه زیر ماشین ظرفشویی را بردارید تا به پمپ برسید اگر پمپ دارای تسمه بود آنرا بررسی کنید اگر پوسیده بود تسمه را با یک تسمه جدید جایگزین کنید.

اگر هنوز مشکل برطرف نشد، از دیگر مواردی که باید تست کنید شیر تخلیه می باشد. این شیر با استفاده از یک سیم پیچ که با جریان پیدا کردن برق فعال شده و باعث باز شدن دریچه می شود کار می کند. در مرحله اول بررسی کنید ذرات غذا آنرا مسدود نکرده باشد. آنرا از هرگونه آلودگی پاک کنید. بوسیله یک مولتی متر آنرا چک کنید اگر شیر تخلیه خراب بود قابل تعمیر نمی باشد آنرا با یک شیر تخلیه جدید جایگزین کنید.

هر ماشین ظرفشویی برای اینکه بتواند آب را به بیرون پمپ کند نیازمند یک پمپ می باشد. در مرحله بعد باید پمپ را بررسی کنیم. اگر با اتصال برق به پمپ تخلیه آن شروع به کار نکرد، با استفاده از مولتی متر سیم پیچ های آنرا بررسی کنید اگر پیوستگی نداشت بخاطر اینکه قابل تعمیر نیست، پمپ را تعویض کنید.

زمانی که پمپ با اتصال جریان برق شروع به کار می کند ولی آب به بیرون پمپاژ نمی شود باید به سراغ پروانه پمچ رفت و سالم بودن آنرا چک کرد. در صورتی که پروانه شکسته باشد باید تعویض شود.

نمایندگی وستینگهاوس در نظر دارد با بهترین راهنمایی های لازم شما را از هرگونه هزینه اضافی دور نگه دارد، ولی در بعضی مواقع تعمیر لوازم باعث جلوگیری از ضرر و زیان های بیشتر نیز می شود. پس برای سرویس دوره ای یا تعمیرات لازم با ما در تماس باشید. در نظر داشته باشید که این نمایندگی در راستای تعمیرات ساید بای ساید و ستینگهاوس نیز فعالیت دارد.

آشنایی با خدمات دیگر وستینگهاوس

1 دیدگاه

  1. متاسفانه ماشین ظرفشویی دو پمپ را نشان نداد ولی شما لطف کنید تواضع بدهید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *