نمایش همه

نکات کاربردی در استفاده از یخچال وستینگهاوس

آشنایی با 7 نکته کاربردی در استفاده از یخچال وستینگهاوس

یخچال وستینگهاوس یکی از محصولات باکیفیت و پرطرفدار این برند آمریکایی است. این یخچال ها با طراحی زیبا و امکانات متنوع، پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران هستند. با این حال، برای استفاده صحیح و بهینه از این یخچال ها، رعایت برخی نکات ضروری است. در این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال وستینگهاوس ، به بررسی نکات کاربردی در استفاده از یخچال وستینگهاوس می پردازیم.

نصب و راه اندازی صحیح

اولین و مهم ترین نکته در استفاده از یخچال وستینگهاوس، نصب و راه اندازی صحیح آن است. برای این کار، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • یخچال را در مکانی قرار دهید که از منابع گرما، مانند اجاق گاز، شومینه و رادیاتور، دور باشد.
  • یخچال را در مکانی قرار دهید که از تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد.
  • یخچال را در مکانی قرار دهید که سطح آن صاف و مسطح باشد.
  • یخچال را به طور مستقیم به برق متصل کنید و از استفاده از سیم های رابط خودداری کنید.

تنظیم دمای مناسب

دمای مناسب برای یخچال وستینگهاوس، بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد است. دمای مناسب برای فریزر نیز بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد است. برای تنظیم دمای یخچال و فریزر، باید از دکمه های تنظیم دمای دستگاه استفاده کنید.

تمیز کردن منظم

برای حفظ بهداشت و سلامت مواد غذایی، باید یخچال را به طور منظم تمیز کنید. برای تمیز کردن یخچال وستینگهاوس، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • یخچال را از برق بکشید.
  • تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.
  • سطوح داخلی و خارجی یخچال را با یک پارچه نمدار تمیز کنید.
  • قفسه ها و کشوهای یخچال را با آب و صابون بشویید.
  • یخچال را با یک پارچه خشک پاک کنید.

قبل از قرار دادن غذا درون یخچال، منتظر بمانید تا کمی خنک شود:

تعویض فیلتر آب

در صورت استفاده از آب شهری برای آب آشامیدنی، باید فیلتر آب یخچال را به طور منظم تعویض کنید. فیلتر آب یخچال، مواد مضر و ناخالصی های موجود در آب را از بین می برد و باعث بهبود کیفیت آب می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه فیلتر یخچال اصل و تقلبی را تشخیص دهیم؟

یخ زدایی فریزر

یخ زدایی فریزر باید به طور دوره ای انجام شود. برای یخ زدایی فریزر، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • یخچال را از برق بکشید.
  • تمام مواد غذایی را از فریزر خارج کنید.
  • درب فریزر را باز بگذارید تا یخ ها آب شوند.
  • پس از آب شدن کامل یخ ها، فریزر را با آب و صابون بشویید.
  • فریزر را با یک پارچه خشک پاک کنید.

استفاده صحیح از امکانات یخچال

یخچال های وستینگهاوس دارای امکانات متنوعی هستند که می توانند کار شما را آسان تر کنند. برای استفاده صحیح از این امکانات، باید دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه کنید.

قبل از قرار دادن غذا درون یخچال، منتظر بمانید تا کمی خنک شود:

فرض کنید یک ظرف بزرگ سوپ پخته اید و واقعا خسته هستید. می خواهید هر چه سریعتر به اتاق خواب خود بروید و بخوابید، و نمی توانید زمان زیادی را منتظر بمانید.

مطمئنا، شما می توانید آن را درون یخچال قرار دهید، اما یخچال شما باید دو برابر توان خود انرژی صرف کند تا غذا را خنک کند و به دمای درون یخچال برساند.

سعی کنید غذاهای خود را تا حدی که ممکن است (بدون رشد باکتری ها) بیرون یخچال بگذارید تا کمی سرد شده و سپس درون یخچال قرار دهید.

تمیز کردن منظم

فن داخل یخچال خود را بررسی کنید

این توصیه با اختلاف بسیار زیاد مهمترین نکته برای به حداکثر رساندن کارایی یخچال شماست. یک فن دمنده در اغلب یخچال های خانگی وجود دارد که هوای سرد را در بین بخش های مختلف یخچال و فریزر شما هدایت می کند و این گردش هوا برای ثابت نگه داشتن دمای تمام مواد غذایی شما الزامی است.

به هر دلیلی، این قطعه ممکن است در یخچال شما خراب شده باشد. اما نگران نباشید، یک راه حل نسبتا آسان و ارزان برای این رفع این مشکل وجود دارد. یک فن جدید را جایگزین آن کنید، این کار به سادگی وصل کردن سرپیچ لامپ نیست، اما با حداقل دانش سیم کشی برق و برخی اتصالات پایه قادر به انجام آن خواهید بود.

اطمینان حاصل کنید که آنرا دقیقا در جای خود در کنار سیم پیچ کندانسور قرار دهید تا هوا را در بخش های مختلف یخچال شما به گردش دربیاورد. در صورتی که قادر به انجام این کار نباشید می توانید با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان آنرا تعمیر کنند.

بیشتر بخوانید: تعویض فن یخچال وستینگهاوس 

کندانسور یخچال را تمیز کنید

این مرحله به اندازه اقدام قبلی کارآمد نمی باشد و انجام آن نیز ساده تر است، اما مطمئنا کارایی یخچال و فریزر وستینگهاوس شما را افزایش خواهد داد. برای انجام این کار، ابتدا باید به پشت یخچال خود دسترسی داشته باشید.

به طور معمول ساده ترین راه برای انجام این کار این است که کندانسور را پیدا کنید و آنرا تمیز کنید.

کندانسور یخچال را تمیز کنید

نوار درزگیر درب را تعویض کنید

تمام یخچال ها دارای یک نوار وینیل مغناطیسی هستند که در اطراف محیط درب قرار می گیرد. این هنگامیکه شما درب یخچال خود را می بندید یک مهر و موم ایمن و فشرده را برای شما فراهم می کند.

اگر این نوار دور درب آسیب دیده یا دچار استهلاک شده باشد، هوای سرد درون یخچال از این طریق خارج خواهد شد. برای تعویض یک نوار دور درب قدیمی، شما می توانید نوار دور درب جدید را از نمایندگی وستینگهاوس خریداری کنید.

هنگامی که نوار دور درب جدیدی را در دست دارید، نوار درب قدیمی را با استفاده از یک چاقو یا انبردست بیرون بکشید و آن را جدا کنید. سپس نوار دور درب جدید خود را وارد کنید و آن را با فشار دادن به شیار مخصوص خود، نصب کنید.

هنگامی که عملیات نصب به اتمام رسید، درب را ببندید و یک بازرسی چشمی انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که فاصله ای بین نوار دور درب، درب و یخچال وجود ندارد. چند بار درب را باز و بسته کنید تا بتوانید میزان فشردگی و چسبندگی نوار دور درب را احساس کنید.

بیشتر بخوانید: انواع نوار دور درب یخچال و نحوه تعویض آن

انجام اقدامات پیشگیرانه نگهداری

مشابه با هر قطعه دیگری، بازرسی و نگهداری یخچال و فریزر برای بهبود عملکرد و افزایش طول عمر آن بسیار مهم است. ما موارد زیر را توصیه می کنیم:

· مراقب شبکه های کوئل داخل یخچال خود باشید. اگر یخ بر روی شبکه کوئل یخچال شما تشکیل شود، یخچال و فریزر خود را برفک زدایی کنید یا به سادگی با استفاده از یک سشوار مو یخ های آن را ذوب کنید.

· اجازه ندهید فریزر شما یک بلوک یخ شود. هر زمان که لازم باشد، آن را برفک زدایی کنید. به علاوه، پس از انجام این کار، فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی خود خواهید داشت.

· حداقل یک بار در سال کندانسور و اجزای دیگر را چک کنید، به خصوص اگر از یخچال وستینگهاوس خود برای مدتی طولانی استفاده نکرده اید یا اینکه از قبل مشکلاتی داشته است. آن را از هر گونه گرد و غبار، تارعنکبوت یا آلودگی های عمومی پاک کنید.

در صورت لزوم، از هوای فشرده استفاده کنید تا آن را پاک کنید یا به سادگی برس بزنید تا پاک شود.

انجام اقدامات پیشگیرانه نگهداری

یخچال خود را تراز نگهدارید و آن را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید

تراز بودن یخچال شما، نه تنها از سر و صدای یخچال را کم می کند، بلکه برای کارکرد مناسب یخچال شما نیز، بسیار مهم است. علاوه بر تراز بودن، مسئله دیگری برای فکر کردن نیز وجود دارد که به طور کلی کمتر شناخته شده است و آن دور نگه داشتن یخچال شما از تابش مستقیم نور خورشید تا حد امکان است.

هنگامی که خورشید به طور مستقیم بر روی بخشی از یخچال شما می تابد، کندانسور شما به طور طبیعی گرم خواهد شد. در نتیجه شرایط لازم برای به حداکثر رساندن کارایی دستگاه شما کاملا برعکس می شود. این منطقه هر چه خنک تر باشد، یخچال و فریزر شما کارآمد تر خواهد بود.

داشتن یک یخچال و فریزر که بهترین عملکرد را دارد، به معنای داشتن مواد غذایی تازه و جلوگیری از ایجاد پسماندهای مواد غذایی می باشد. این نکات را دنبال کنید و در یک زمان کوتاه بهبودی در عملکرد یخچال خود خواهید دید.

یخچال خود را تراز نگهدارید و آن را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید

رعایت نکات ایمنی

برای استفاده ایمن از یخچال وستینگهاوس، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • از قرار دادن یخچال در معرض آب جلوگیری کنید.
  • از قرار دادن مواد قابل اشتعال در نزدیکی یخچال خودداری کنید.
  • از دستکاری در سیم کشی یخچال خودداری کنید.

نتیجه گیری

رعایت نکات کاربردی در استفاده از یخچال وستینگهاوس، به افزایش طول عمر دستگاه و کاهش مصرف انرژی کمک می کند. با رعایت این نکات، می توانید از یخچال خود به بهترین نحو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *