نمایش همه

اصلی ترین دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت خوب نشستن ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی هر چند که از طرفداران زیادی برخوردارند، اما گاهی اوقات در شستشوی ظروف دچار نقص‌هایی می‌شوند. به دلیل همین ظرف‌ها را به خوبی شستشو نمی‌دهند. نمایندگی تعمبرات وستینگهاوس در این مقاله قصد دارید تا شما را با علت خوب نشستن ماشین ظرفشویی و به طور کلی علت تمیز نشستن ماشین‌های ظرفشویی آشنا کنیم.

[irp posts=”2769″]

علل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

اگر فکر می‌کنید ظرف‌ها آن طور که باب دل شما هستند، شستشو نمی‌شوند و قبلاً بهتر شسته می شدند، لازم است به یک سری موارد دقت کنید تا چنان‌چه مشکلی در کار شما وجود دارد، در اسرع وقت نسبت به رفع نقص همّت کنید. به طور کلی دلایل خوب شسته نشدن ظروف در ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند به این صورت باشند:

1.استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد

شوینده‌های نامناسب و بی کیفیت هرگز از توان شویندگی بالایی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند تمامی کثیفی‌های ظروف را از بین ببرند. شوینده‌های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته از احتمال بالایی برای شسته شدن کامل ظروف برخوردارند. بنابراین اگر متوجه خوب شسته نشدن ظروف خود هستید، در اولین اقدام به بررسی ماده شوینده خود بپردازید.

استفادهاز شویده غیر استاندارد

2. قرار گرفتن نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی

جایگذاری نامناسب ظرف‌ها یا قرار گرفتن بیش از ظرفیت ظروف در ماشین ظرفشویی علت دیگر درست شسته نشدن آنهاست. ظروف را به ترتیب سایز از بزرگ به کوچک به سمت مرکز قرار دهید. ظروف بزرگ را در سینی زیرین ماشین ظرفشویی بگذارید. مراقب باشید که ظروف مانع چرخش بازوهای آبپاش نشوند. لیوان‌ها را در قسمت بالای دستگاه و با رعایت حد فاصله قرار دهید. به طور کلی بارگذاری نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی باعث اُفت چشمگیر کارکرد آن خواهد شد و حتی خسارت‌هایی را نیز به ماشین ظرفشویی شما وارد خواهد کرد.

3. گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی

گرمای آب یک کاتالیزور بسیار مناسب برای حل شدن ماده شوینده و شستن ظروف است. همیشه پس از شستن ظروف با آب سرد متوجه لکه‌های چربی بر روی ظروف می‌شوید. بنابراین اگر متوجه شدید که دستگاه به خوبی آب را گرم نمی‌کند، المنت گرمایی آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر المنت سالم باشد، به سراغ تایمر بروید. چرا که ممکن است دستگاه از گرمایش مناسبی برخوردار باشد، اما برای فعالیت المنت زمان کافی اختصاص نمی‌دهد.

4. گرفتگی فیلترهای ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی آشغال‌های آن را نگه می‌دارد و اگر مملو از آشغال شود، آب نمی‌تواند به راحتی محفظه ماشین ظرفشویی را ترک کند و در نتیجه آبکشی ظروف به خوبی صورت نمی‌گیرد. لذا در زمان درست شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیلترهای آن را نیز بررسی کنید.

5. اختلال در عملکرد موتور و پمپ ماشین ظرفشویی

چنان‌چه موتور و پمپ ماشین ظرفشویی عملکرد درستی نداشته باشند، شستشوی ظروف به صورت کامل انجام نمی‌شود. به همین دلیل نیاز به یک نفر تکنسین حرفه‌ای برای بررسی و تعمیر دستگاه است.

 اختلال در عملکرد و پمپ ماشین ظرفشویی

6. خراب شدن شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی

یکی از دلایل درست شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، عدم ورود آب کافی به آن است. بنابراین در این گونه مواقع شیر ورودی را بررسی کنید تا مشکل کمبود حجم آب و اُفت فشار آن حل شود.

7. خراب شدن پروانه شستشو

پروانه شستشو باید آب را در مخزن توزیع کند. اگر آب به اندازه کافی به مخزن ماشین ظرفشویی وارد نشود، شستشو دچار اختلال می‌شود و ظرف‌ها به درستی شسته نمی‌شوند. لذا اگر اختلال از پروانه‌ها باشد، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام شود. برخی از پروانه‌های ماشین ظرفشویی به صورت سرهم با پمپ هستند و برخی دیگر از پمپ جدا می‌باشند. 

عوارض ناشی از خوب نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی میتواند موجب کثیفی یا خراب شدن ظروف بشود که در ادامه میتوانید عوارض آن را با توضیحات کافی بخوانید.

سفیدک زدن ظروف

 دلیل اصلی سفیدک زدن روی ظروف، وجود املاح سنگین در آب است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب آن از سختی و املاح بالایی برخوردار است، باید فیلتر ماشین ظرفشویی را در فواصل زمانی کوتاه تری بازدید کنید. البته مواد جلا دهندۀ غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته می‌توانند در ایجاد سفیدک بر روی ظروف نقش داشته باشند.

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

سختی آب و مواد معدنی قلیایی در آب باعث ایجاد توده‌های آهکی و کدر شدن ظروف می‌شود. برای جلوگیری از کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می‌توانید مقداری سرکه در آن بریزید تا مواد معدنی قلیایی را خنثی کند و توده‌های آهکی را از بین ببرد. 

کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

خش افتادن بر روی ظروف

بالا بردن بیش از حد دما و استفاده از مواد شستشو دهندۀ غیر استاندارد می توانند منجر به خش افتادن بر روی ظروف شوند. لذا برای جلوگیری از خش افتادن بر روی ظروف، از دما و برنامه شستشوی مناسب ظروف خود استفاده کنید. 

[irp posts=”2695″]

نکات مهم برای استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی

  1. در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی، ظروف شبیه به هم را کنار هم قرار دهید.
  2. ظروف پلاستیکی را در انتهای ماشین ظرفشویی قرار ندهید زیرا المنت‌ها ممکن ذوب شدن آنها می‌شوند.
  3. ظروف چوبی را با ماشین ظرفشویی نشویید.
  4. ماشین ظرفشویی را زمانی روشن کنید که حجم استفاده از آب بسیار کم است.
  5. مخزن ظرفشویی باید به صورت کامل پر شود تا فرآیند شستن به خوبی انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و گام به گام عوارض و دلایل ناشی از تمیز نشستن ماشین ظرفشویی را بخوانید. شما میتوانید به راحتی در خانه خودتان این مشکل را حل کنید، اما اگر درصدی دستگاه به دست خود شما تعمیر نشد میتوانید با تعمیر ظرفشویی وستینگهاوس تماس بگیرید تا در اصرع وقت مشکل ماشین ظرفشویی شما را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *