نمایش همه

آموزش استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

در بسیاری از خانه ها همیشه این مشکل وجود داشته است که کودکان به دلیل کنجاوی ها یا سرگرمی به سراغ وسایل برقی می روند و همین کارها عواقب زیادی داشته است. برای مثال خرابی وسایل یا این که خود کودک دچار آسیب شده است. یکی از این ابزار های مود نیاز و لازم هر خانه و آشپزخانه ماشین لباسشویی می باشد و مشاهده شده که خانم های عزیز در این باره چقدر استرس و نگرانی دارند. به همین جهت تصمیم گرفتیم که در این مقاله نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس برای شما در مورد قفل کودک ماشین لباسشویی و چگونگی باز کردن قفل کودک لباسشویی صحبت کنیم. در نتیجه توصیه می کنیم که با ما تا انتهای راه همراه باشید تا اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید.

نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی در تمامی برند‌ها

به منظور رفاه حال همه افرادی که ماشین لباسشویی در خانه دارند ترفند و راه حلی را برایشان در نظر گرفتیم که از جمله آن ها  می توان به قفل کودک اشاره کرد. تا به حال هر آن چه که در مورد این موضوع شنیده اید را کنار بگذارید و ما را همراهی نمایید. جالب است بدانید که این راه حل در بر خی از وسایل شستشوی لباس قدیمی وجود داشته است و اکنون نیز با فناوری و تکنولوژی جدید تری در برند ها و مارک های مختلف از آن رو نمایی شده است.

این قابلیت به این منظور طراحی شده است که مبادا در حین عملیات شستشو فرزند دلبند شما دکمه ای را فشار دهد و جریان را به هر دلیلی متوقف سازد یا باعث خرابی ماشین شود ولی با این تکنیک دیگر نیازی نیست که استرس بگیرید. اگر بخواهیم خیلی بیشتر برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که در این روش از زمانی که دستگاه شما روشن و خاموش می شود نیز باز هم این آپشن فعال می باشد و این خود شما هستید که بایستی آن را غیر فعال نمایید.

نکته جالب دیگر این است که بسته به لباسشویی شما این راه حل فرق می کند و متفاوت است و اگر بخواهیم تک تک آن ها را به صورت جداگانه برایتان شرح بدهیم، مدت زمان طولانی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد. در بخش های بعدی برخی از این برند ها را توضیح خواهیم داد تا به مشکل بر نخورید حتی در این جور مواقع توصیه می کنیم که دفترچه راهنمایتان را مطالعه نموده تا بدانید چه کاری را باید انجام بدهید. بعضی از این برندها عبارتند از:

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی وستینگهاوس

1- برای مدت زمان 3 ثانیه باید دکمه های (temp) و (spin – rince) را نگه دارید.

2- برای مدت زمان 3 ثانیه باید دکمه های + یا – را در آن واحد با هم فشار دهید.

3- برای مدت زمان 3 ثانیه باید دکمه های (temp) و (spin) را با هم بفشارید.

شاید برای شما سوال شده باشد کدام یک از این سه روش توانایی فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک را در دستگاه شما دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را مطالعه کنید، در آن دفترچه یکی از 3 روشی که در بالا به شما گفتیم را ذکر کرده که شما توسط آن می توانید اقدام به باز و بسته کردن قفل کودک ماشین خود نمایید. اگر دفترچه راهنما را گم کرده‌اید و روش‌های گفته شده در بالا برای شما کارساز نبود باید با نمایندگی سامسونگ تماس حاصل فرمایید و از آنها یاری بخواهید.

چنان چه سوالی در این باره داشتید می توانید با نمایندگی مرکزی لباسشویی وستینگهاوس تماس گرفته و توسط مشاوران ما راهنمایی شوید.

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی ال جی

 قفل کودک لباسشویی ال جی

اگر ماشین شما به گونه ای می باشد که درب از جلو دارد باید به محض مشاهده دکمه (child lock) 3الی 5 ثانیه آن را فشار بدهید. بدین صورت است که قفل برای شا به همین آسانی فعال می شود با تکرار مجدد این کار سریعا قفل لغو خواهد شد.

برای مثال لباسشویی‌های جدید ال جی که بدون تسمه، دارنده اینورتر و دیگ هوشمند هستند، برای فعال کردن قفل کودک آن باید دکمه‌های  Prewashیا  Childرا به مدت 3 الی 5 ثانیه بفشارید. سپس موقعی که قصد غیر فعال کردن آن را دارید باید همین دکمه‌ها را دوباره بفشارید.

بعضی از این ماشین لباسشویی‌ها که مدلی قدیمی‌تر دارند دکمه Child Lock را ندارند. برای اقدام به فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در این مدل‌ها می‌بایست دکمه‌های options وtemp  را در یک زمان 3 تا 5 ثانیه بفشارید و نگه دارید.

مدل‌های دیگری نیز وجود دارند که علامت کلید بین دکمه های wash و rinse می باشد، می‌بایست این دکمه‌ها را برای 3 الی 5 ثانیه بفشارید تا قفل کودک فعال یا غیر فعال گردد.

حواستان به این موضوع باشد  که مارک ال جی مدل های مختلفی را تولید و در بازار عرضه کرده است بنابراین به جز موارد بیان شده باید حتما دفترچه راهنمای آن را بخوانید یا در صورتی که باز هم به نتیجه دلخوهتان نرسیدید، می توانید با کارشناسان مربوطه در این حوزه تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

مقالات مرتبط: باز نشدن درب لباسشویی

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی میدیا

موضوع دیگر که تصمیم گرفتیم در این بخش با برند میدیا برایتان شرح بدهیم این است که زمان فعال کردن آپشن قفل، عکس یا تصویر کلیدی را بر روی آن می بینید که این نشان دهنده این است که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته اید.

در زمان های دیگری ممکن است که با خطاهایی مواجه شوید که این بیانگر هنگ بودن، خرابی و علت های دیگر می باشد. در این جا نیز باید باز هم با متخصصین تماس بگیرید یا برای آن ها تیکت بفرستید تا در اسرع وقت به داد شما برسند و مشکل به وجود آمده را از بین ببرند.

به عنوان مثال موقعی که کد F23 نمایان می شود برنامه‌ها و دکمه‌ها عمل نمی کنند ولی این معنای فعال بودن قفل کودک نمی دهد بلکه دستگاه معیوب شده است. در این زمان باید با تعمیرکاری زبده تماس حاصل فرمایید تا ماشین لباسشویی سرویس شود.

ماشین لباسشویی میدیا مدل‌های مختلف با دستورالعمل‌هایی متفاوت دارد. در برخی مدل‌ها می بایست دکمه شروع را برای 5 ثانیه نگه دارید تا قفل از حالت فعال خارج شود. اگر باز نشد دکمه RPM را بفشارید و 9 ثانیه نگه دارید. به هیچ وجه دکمه‌های اضافی را نفشارید.

در برخی از این مدل‌ها برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک می‌بایست دکمه شروع را برای 9 ثانیه نگه دارید. در برخی مدل‌ها نیز قفل کودک با نگه داشتن دکمه‌های FINISHED IN و RPM غیر فعال می گردد.

اگر درب باز نشد فشاری به آن وارد ننمایید چون سبب آسیب به قفل درب و سوئیچ می شود. در برخی از این ماشین‌ها زیر نمایشگر دو دکمه است که زیر آن کلمه 3 SEC حک شده است. برای فعال و غیر فعال کردن آن باید این دو دکمه را با‌هم برای 3 ثانیه نگه دارید.

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی پاکشوما

در ماشین پاکشوما جالب است بدانید که این آپشن با شنیده شدن صدای بوقی فعال خواهد شد و یک کدی به نام کد  cl برروی صفحه نمایش آن نشان داده می شود بنابراین اگر چنین چیزی را به مراتب مشاهده کردید اصلا نگران معیوب بودن دستگاهتان نباشید و استرس نگیرید. طبق معمول با فشار دادن دکمه های همزمان برای مدت 3 ثانیه به نام rince  و prewash این ترفند فعال و با تکرار مجدد آن غیر فعال می شود.

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی زیمنس

در این ماشین با فشردن دکمه‌های مثبت و منفی برای مدت زمان 3 ثانیه می توان قابلیت قفل کودک را فعال نمود. اگر می خواهید این قابلیت را غیر فعال کنید کافیست مجددا همین کار را انجام دهید.

مقالات مرتبط: نشت آب ماشین لباسشویی وستینگهاوس

طریقه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو

در صورتی که قصد دارید قفل کودک را باز کنید باید به مدت چند ثانیه دکمه‌ی CHILD LOCK)CL) را بفشارید. در ادامه یکی از راه‌های غیر فعال کردن این خصوصیت را می گوییم. همان طور که پیش‌تر گفتیم برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است نگاهی به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه خود بیاندازید.

1- فشردن دکمه‌های  OPTIONوTEMP  

2- فشردن دکمه‌های DRYING و SPIN

3- فشردن دکمه‌های DELAY TIMER و DRYING

نتیجه گیری

در این محتوا بیشتر هدفمان در مورد چگونگی باز کردن قفل کودک لباسشویی بود و به همین دلیل در برخی از بخش های آن تعداد محدودی از آن ها را برایتان به صورت مختصر شرح دادیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشید. فراموش نکنید که در درجه اول هدف ما حفظ سلامتی فرزند شما است و در درجه دوم جلوگیری از خسارت های جبران نا پذیری است که ممکن است به بار بیاید. در موارد بالا که به آن ها اشاره کردیم، توجه نمودید که بسیاری از مارک ها و برند ها می توانند با کمک دفترچه راهنمای خودشان به شما کمک کنند.

بچه ها به دلیل چرخیدن ماشین لباسشویی که برایشان جذابیت خاصی دارد، ممکن است دکمه هایی را فشار بدهند و این امر در ایجاد خطا های دیگر تاثیر به سزایی دارد. چنین قابلیت هایی سبب می شوند تا شما بتوانید به راحتی و به آسودگی تمام به دیگر کارهایتان برسید و با پایان یافتن جریان شستشوی تمامی لباس هایتان آن را غیر فعال نمایید. خوش بختانه با پیشرفت فناوری بسیاری از وسایل برقی آن هم در شرایطی که گرانی بیداد می کند، با آپشن های جدیدی در بازار موجود می باشند.

امیدوارم این محتوا برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد و در نهایت بتوانید از این ترفند برای انجام کارهای ضروری استفاده کنید. بهتر است در صورتی که قصد خریدن این وسیله را دارید، چیزی بخرید که این ترفند را با راه کارهای بی نظیری ارائه بدهند. همچنین برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تعمیر لباسشویی وستینگهاوس سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *