نمایش همه

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

آشنایی با علل عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

گاهی اوقات پیش می آید که در ظرفشویی آب تخلیه نمی شود و تمامی حجم آب موجود در آن جمع می شود ولی نمیدانید علت چیست. در این مقاله ما به شما یاد می دهیم که دلایل عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی چیست تا بتوانید خودتان به راحتی مشکل دستگاه تان را حل کنید. البته صحبت با یک کارشناس در این زمینه می تواند به شما کمک زیادی کند تا بتوانید بهتر مشکل تان را حل کنید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شماره تماس : 22225007-021

علل عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی وستینگهاوس

علت اول: پمپ تخلیه

پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه، آب را از طریق شلنگ تخلیه خارج می کند. اگر موتور پمپ تخلیه کار نکند، آب ماشین ظرفشویی وستینگهاوس تخلیه نخواهد شد. برای تعیین اینکه آیا پمپ تخلیه معیوب است، موتور پمپ را به طور مداوم با استفاده از یک مولتی متر بررسی کنید.

اگر موتور تداوم عملکرد ندارد، یا اگر انرژی را می گیرد اما روشن نمی شود، پمپ تخلیه را تعویض کنید. پمپ های تخلیه قابل تعمیر نیستند – اگر پمپ تخلیه معیوب باشد، باید آن را تعویض کنید.

پروانه تخلیه ظرفشویی

علت دوم: پروانه تخلیه

پروانه تخلیه، جریان آب را از طریق شلنگ تخلیه به مخزن یا خط تخلیه هدایت می کند. اگر پروانه خراب شده است، آن را تعویض كنید.

پروانه تخلیه ظرفشویی

مطالعه بیشتر: تمیز نشدن ظروف توسط ماشین ظرفشویی

علت سوم: کیت تخلیه مغناطیسی

کیت تخلیه مغناطیسی، دریچه تخلیه را باز می کند تا آب از ماشین ظرفشویی وستینگهاوس خارج شود. اگر دریچه تخلیه باز نشود، باعث می شود ماشین ظرفشویی تخلیه نشود.

علت چهارم: دریچه تخلیه

با گذر زمان، دریچه تخلیه می تواند با مواد مختلف مسدود شود. برای اطمینان از اینکه آب می تواند در شیر تخلیه جریان یابد، دریچه تخلیه را تمیز کنید.

اگر دریچه تخلیه از آلودگی تمیز شده است، اما بازهم عملیات تخلیه انجام نمی شود، آن را تعویض کنید. دریچه تخلیه تعمیر نمی شود – اگر دریچه تخلیه معیوب باشد، باید آن را تعویض کنید.

علت پنجم: مجموعه پمپ و موتور

موتور از یک پروانه برای تخلیه آب از شلنگ تخلیه استفاده می کند. اگر موتور در حین تخلیه روشن باشد، انسداد در خط تخلیه بررسی شود. اگر موتور در طی چرخه تخلیه روشن نمی شود یا اگر با سرعت پایین کار می کند، ممکن است نیاز به تعویض مجموعه پمپ و موتور داشته باشید.

مجموعه پمپ و موتور ظرفشویی

علت ششم: انسداد یا نصب نامناسب دفع کننده زباله

اگر دفع کننده زباله اخیرا نصب شده باشد، درپوش لوله تخلیه ممکن است برداشته نشده باشد. تمام دفع کننده های زباله با یک درپوش محکم بر روی لوله تخلیه فروخته می شوند. اگر ماشین ظرفشویی وستینگهاوس به دفع کننده زباله متصل نیست، درپوش باید بر روی لوله تخلیه باقی بماند

با این حال، اگر ماشین ظرفشویی به دفع کننده زباله متصل است، درپوش باید برداشته شود. اگر دفع کننده زباله اخیرا تعویض نشده باشد، ممکن است دفع کننده مسدود شده باشد.

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را از دفع کننده جدا کنید و هر دو اتصالات موجود در دفع کننده و انتهای شلنگ تخلیه را تمیز کنید. این نقاط مستعد ترین مکان ها برای یافتن هر گونه انسداد هستند و اگر ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود باید آنها را در اولین اقدام بررسی کنید.

علت هفتم: شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ممکن است مسدود شود. برای باز کردن انسداد، شلنگ تخلیه را از هر دو طرف ماشین ظرفشویی و سینک جدا کنید و آن را تمیز کنید. شیلنگ تخلیه معمولا در نزدیکی دفع کننده زباله یا تخلیه ماشین ظرفشویی آسیب می بینند.

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

مطالعه بیشتر: مشکل تخلیه نشدن آب ظرفشویی چیست؟

علت هشتم: بررسی دریچه

دریچه کنترل، از بازگشت آب به ماشین ظرفشویی پس از تخلیه جلوگیری می کند. اگر دریچه کنترل بسته باشد، از تخلیه آب جلوگیری خواهد شد. اگر دریچه کنترل مسدود شده باشد، آن را تمیز کرده و در صورت لزوم تعویض کنید.

علت نهم: توپ کنترل

توپ کنترل، یک توپ پلاستیکی کوچک در دریچه کنترل است که مانع از بازگشت آب به ماشین ظرفشویی وستینگهاوس پس از تخلیه ماشین ظرفشویی می شود. اگر توپ کنترل مسدود شود، از تخلیه آب از طریق دریچه کنترل جلوگیری می کند.

اگر توپ کنترل مسدود شده باشد، سعی کنید آن را آزاد کنید.

علت دهم: کمربند پمپ آب

کمربند پمپ آب ممکن است فرسوده یا خراب شده باشد. با این حال، چون تعداد کمی از ماشین های ظرفشویی های وستینگهاوس کمربند پمپ آب دارند، شما باید شماره مدل دستگاه خود را برای تعیین اینکه آیا کمربند پمپ آب دارد یا خیر، جستجو کنید.

برای دسترسی به کمربند پمپ آب، پانل پایین را بردارید. کمربند پمپ آب در پایین موتور واقع شده است. اگر کمربند پمپ آب فرسوده یا خراب شده است، آن را تعویض کنید.

در صورت نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی وستینگهاوس با شماره تلفن نمایندگی وستینگهاوس ۲۲۲۲۵۰۰۷-۰۲۱ تماس بگیرید ما در اسرع وقت آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *