نمایش همه

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت یک

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت یک

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت یک

خرابی ماشین لباسشویی به معنای فاجعه در اکثر خانه ها است، به همین دلیل ما این راهنمای تعمیر را برای کمک به تعمیر نشتی دستگاه شما ایجاد کرده ایم.

اگرچه تعمیر ماشین لباسشویی وستینگهاوس ممکن است پر دردسر به نظر برسد، میلیون ها نفر از مشتریان ما بر این باورند که کاری واقعا آسان است.

برای شروع، ما لیستی از رایج ترین بخش هایی که می تواند باعث نشتی دستگاه شما شود را ایجاد کرده ایم. شما می توانید از این لیست برای کمک به یافتن بخشی که نیاز به تعمیر دارد، استفاده کنید.

سپس شما می توانید در صورتی که برای تعمیر ماشین لباسشویی وستینگهاوس احتیاج به تعویض قطعه داشتید با شرکت وستینگهاوس تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل ماشین لباسویی شما را برطرف کنیم.

مطالعه بیشتر: چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت دو

شلنگ ها

اگر ماشین لباسشویی شما نشتی دارد ابتدا باید شلنگ ها را بررسی کنید. شلنگ های مختلفی در ماشین لباسشویی وجود دارد و شایع ترین آنها شیلنگ های تخلیه و پر کردن دستگاه است.

شلنگ های پر کننده، ماشین لباسشویی را به شیر ورودی آب وصل می کنند و به طور معمول در پشت دستگاه قرار می گیرند. مطمئن شوید که اتصالات به صورت محکم چفت شده اند و نشتی توسط اتصال دهنده ایجاد نمی شود.

شلنگ تخلیه نیز در عقب دستگاه قرار دارد و ممکن است به درستی به منبع تخلیه متصل نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که نشتی ناشی از منبع تخلیه محدود شده نمی باشد. هرگز دریچه شلنگ تخلیه در لوله پایه را مسدود نکنید.

ماشین های لباسشویی همچنین دارای شلنگ های داخلی هستند که سوپاپ ورودی را به وان وصل می کنند. نقص در این شلنگ ها باعث ایجاد نشتی در طول چرخه پر شدن می شود.

برای دسترسی به سوپاپ ورودی، درپوش صفحه اصلی را بلند کنید یا با جداکردن کابین و ورود به بخش شلنگ های داخلی نشانه های سایش یا ترک خوردگی در آنها را بررسی کنید.

همچنین اجزای دیگر سیستم ورودی آب مانند سیفون یا موارد دیگر را برای نشانه هایی از نشتی بررسی کنید. بعضی از دستگاههای بارگذاری شونده از جلو، آب را از طریق توزیع کننده مواد شوینده به درون وان شستشو تزریق می کنند و در صورتی که نشت در بخشی از چرخه رخ دهد، این ناحیه باید بررسی شود.

اگر نشت در بخش شستشوی چرخه اتفاق می افتد، شلنگ اتصال دهنده وان به پمپ تخلیه ممکن است مشکل داشته باشد. به دنبال هر گونه شل شدگی یا بازشدگی گیره، شلنگ های ترک خورده یا سوراخ شده باشید.

برای دسترسی به این ناحیه، پانل جلو یا عقب را جدا کنید که در برخی مدل ها ممکن است نیاز به جداسازی کامل کابین داشته باشید.

پمپ های ماشین لباسشویی

پمپ آب یا پمپ تخلیه بخشی از یک ماشین لباسشویی است که آب را از وان تخلیه می کند. این پمپ می تواند از نوع تسمه ای، درایو مستقیم یا یک پمپ الکتریکی جداگانه باشد.

پمپ یک شلنگ خروجی یا تخلیه، یک ورودی از وان و همچنین ممکن است یک خروجی شلنگ گردش داشته باشد. اگر در طی چرخه شستشو یا تخلیه، آب از دستگاه شما نشت می کند، پمپ تخلیه را بررسی کنید.

به دنبال نشانه هایی از یک گیره شلنگ شل شده یا نشتی در شلنگ های متصل به پمپ باشید. اگر نشتی از پمپ باشد، باید آن را تعویض کنید.

پمپ تخلیه به طور معمول بر روی قاب پایه قرار دارد یا به موتور متصل می شود و ممکن است با جدا کردن پانل جلو یا عقب در اکثر دستگاه ها قابل دسترسی باشد. قبل از اقدام به این کار، برق را از دستگاه قطع کنید.

درپوش وان

این بخش در ماشین های لباسشویی بارگذاری شونده از بالا یا جلو، برای ارائه مهر و موم بین وان خارجی و درپوش وان مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر در حین شستشو یا چرخش، نشتی آب رخ می دهد، درپوش وان ممکن است مشکل داشته باشد. به دنبال نشانه هایی از قطرات آب نشت کرده یا کف صابون در این منطقه باشید تا به تشخیص مشکل کمک کند. برای دسترسی به این منطقه باید بالای دستگاه را بردارید یا پانل جلویی را جدا کنید.

دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آب در ماشین لباسشویی شما، میزان ورود آب گرم و سرد را به ماشین لباسشویی کنترل می کند. این شیر در پشت ماشین لباسشویی شما قرار دارد که در آن شلنگ ها به یکدیگر متصل می شوند و با بلند کردن بخش بالایی یا پانل عقب قابل دسترسی می باشد.

در صورتی که در حین پر شدن سوپاپ ورودی آب، از پشت ماشین لباسشویی نشتی رخ می دهد، ممکن است دریچه ورودی آب معیوب باشد.

اطمینان حاصل کنید که شیلنگ های ورودی به طور صحیح متصل شده اند و گیره شلنگ خروجی به درستی نصب شده است. برای مشاهده علائم ترک خوردگی یا پوسیدگی، مجددا بدنه دریچه پر کننده را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیگر خدمات westinghouse می توانید بر روی مطالب زیر کلیک نمایید:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =