نمایش همه

چگونه کف باقیمانده در لباسشویی را تخلیه کنیم؟ علت ماندن کف در ماشین لباسشویی چیست؟

چگونه کف باقیمانده در لباسشویی را تخلیه کنیم؟ علت ماندن کف در ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که ماشین‌های لباسشویی دارند، جمع شدن کف ماشین لباسشویی است که دلایل متعددی دارد. در این پست می‌خواهیم شما را با دلایل ایجاد کف زیاد در ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا از این به بعد از بروز این مشکل در ماشین لباسشویی خود پیشگیری به عمل آورید. نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس در این مقاله برای کاربران خود به صورت کامل این موضوع را به کمک تعمیرکاران و متخصصان با تجربه خود آموزش داده پس با ما تا پایان همراه باشید.

چگونگی تخلیه کف ماشین لباسشویی

برای تخلیه کف ماشین لباسشویی زمانی که کف در دیگ باقی مانده و بعد از اتمام فرآیند شستشو باز هم تخلیه نمی شود، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا کف به حالت مایع درآید.
  • دستگاه را روشن کرده و برنامه مخصوص تخلیه را انتخاب کنید.
  • اجازه دهید تا برنامه تکمیل شود. اگر باز هم کف ایجاد شد، روند بالا را تکرار کنید تا کف به صورت کامل تخلیه شود.

برای خارج کردن کف باقی مانده در داخل ماشین لباسشویی راه‌های گوناگونی وجود دارد. دومین راه برای پاک کردن کف ماشین لباسشویی، شستشوی داخل ماشین لباسشویی با آب است. همچنین پر کردن داخل مخزن ماشین لباسشویی با آب نمک نیز در از بین رفتن کف مؤثر است. چرا که نمک باعث تجزیه سریع کف می‌شود. اگر تمایلی به استفاده از روش‌های بالا ندارید، می‌توانید با استفاده از یک اسفنج یا پارچه‌ای که از جذب آب خوبی برخوردار است، برای پاک کردن کف ماشین لباسشویی استفاده کنید.

*به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای پاک کردن داخل ماشین لباسشویی از کف، حتماً باید دستگاه را از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید و پس از چند دقیقه داخل ماشین لباسشویی را با اسفنج یا پارچه تمیز کنید.

چگونگی تخلیه کف ماشین لباسشویی

دلایل مهم تخلیه نشدن کف ماشین لباسشویی

همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی و تخلیه نشدن آن پس از اتمام برنامه شستشو، می تواند از مشکلات رایجی باشد که برای کاربران ماشین های لباسشویی اتفاق می افتد. حالا ممکن است برای شما سوالاتی پیش بیاید؛ مثلا علت باقی ماندن کف در لباسشویی چیست؟ یا اینکه چرا کف لباسشویی تخلیه نمی شود؟

دلایل متعددی مانند پر بودن مخزن پودر ماشین لباسشویی، بسته بودن مسیر تخلیه، استفاده از ماده شوینده به مقدار زیاد و … می تواند مسبب این مشکل باشد. در ادامه تمام موارد را به صورت کامل بررسی می کنیم.

دلایل مهم تخلیه نشدن کف ماشین لباسشویی

پُر بودن مخزن ماشین لباسشویی

ممکن است علت پر شدن کف در ماشین لباسشویی پر بودن مخزن آن باشد. هر ماشین لباسشویی با توجه به قدرت موتور، محدوده وزنی برای قرار دادن لباس در مخزن را برای کاربران مشخص می کند. اگر مخزن ماشین لباسشویی بیشتر از محدودیت خود با لباس پر شود، کف در داخل آن انباشته می‌شود و راهی برای خارج شدن از آن ندارد. بنابراین هر چه سریع‌تر مخزن ماشین لباسشویی را کم کنید تا هم از ماندن کف در دیگ جلوگیری شود و هم با مرور زمان به قطعات داخلی دستگاه آسیبی وارد نشود.

نکته: برای اطلاع از محدودیت وزنی لباسشویی می توانید دفترچه راهنمای دستگاهتان را مطالعه کنید.

پُر بودن مخزن ماشین لباسشویی

تنظیم نبودن برنامه متناسب با جنس لباس

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می‌شود، تنظیم نبودن برنامه بر اساس جنس لباس و زمان شستشوی آن است. گاهی اوقات ممکن است به دلیل انتخاب زمان کوتاه برای شستشوی لباس، ماشین لباسشویی امکان شستشوی کامل لباس‌ها را نداشته باشد و کف در داخل آن باقی بماند. برای این منظور برنامه لباسشویی را به گونه‌ای تنظیم کنید که شستشوی لباس‌ها کامل انجام شود. برنامه شستشو باید براساس مقدار لباس های قرار داده شده در لباسشویی، میزان کثیفی آنها، جنس لباس ها، نوع ماده شوینده و عوامل مشابه باشد.

استفاده از ماده شوینده نامناسب

تمامی پودرهای رختشویی موجود در بازار از استاندارد و کیفیت لازم برای استفاده در ماشین‌های لباسشویی پیشرفته برخوردار نیستند و استفاده از آنها در ماشین لباسشویی باعث تولید حجم زیادی کف و در نتیجه جمع شدن مواد شوینده در داخل ماشین لباسشویی می‌شود. بنابراین در زمان خرید پودر رختشویی حتماً از پودرهای با کیفیت و مرغوب استفاده کنید. با پیشرفت تکنولوژی، مواد شوینده جدید و کارآمدی در بازار موجود شده اند که شما می توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از آنها را تهیه و از آن استفاده نمایید.

استفاده از ماده شوینده نامناسب

مقالات مرتبط: سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی

اختلال در عملکرد پمپ تخلیه آب

پمپ تخلیه آب در ماشین لباسشویی وظیفه تخلیه آب موجود در دیگ را پس از اتمام برنامه شستشو، بر عهده دارد. اگر پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی بنا به هر دلیل به درستی کار نکند، موجب جمع شدن کف در ماشین لباسشویی خواهد شد. اگر پمپ تخلیه آب خراب شده باشد، چاره‌ای جز تعمیر یا تعویض آن نیست.

اگر فکر می کنید علت ایجاد مشکل ماندن کف در ماشین لباسشویی، روند تخلیه آب است، بهتر است تمام مسیر تخلیه را بررسی نموده و از صحت کارکرد تمام قطعات آن قسمت اطمینان حاصل کنید. یعنی پمپ تخلیه، فیلتر پمپ، شلنگ خروجی آب و همچنین مسیر فاضلاب باید بررسی شود.

خراب بودن دریچه ورودی آب 

دریچه ورودی آب، همانطور که از اسمش پیداست، میزان آب ورودی را برای انجام درست روند شستشو در دیگ لباسشویی تعیین می کند. چنان‌چه دریچه ورودی آب ماشین لباسشویی خراب شده باشد، آب به اندازه کافی وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود تا بتواند لباس‌ها را به طور کامل شستشو دهد. بنابراین مقداری کف در داخل دیگ ماشین لباسشویی جمع می‌شود. توصیه ما به شما این است که برای بررسی این مورد حتما با یک تعمیرکار متخصص در این زمینه تماس بگیرید. همچنین لباسشویی خود را به صورت دوره ای سرویس نمایید تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

این عامل مهم را در نظر داشته باشید که استفاده ی بیش از حد از مواد شوینده در ماشین لباسشویی باعث می‌شود که مقدار زیادی کف در داخل آن باقی بماند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که همیشه متناسب با مقدار و ظرفیت مخزن ماشین لباسشویی و همچنین حجم لباس‌های قابل شستشو از مواد شوینده استفاده کنید.

*توجه داشته باشید که استفاده از مواد شوینده زیاد نه تنها ضامن تمیزی بیشتر لباس‌ها نیست، بلکه اضافه مواد شوینده به داخل بافت لباس‌ها نفوذ کرده و باعث آسیب دیدن و تغییر رنگ آنها می‌شود.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

اختلال در سیستم گرم کننده آب

اگر ماشین لباسشویی شما مشکل گرم کردن آب داشته باشد، پودر به خوبی حل نمی‌شود و کف زیادی در داخل دستگاه باقی می‌ماند. همچنین می توان این مورد را به این صورت بیان کرد: بعضی از مواد شوینده با توجه به ترکیباتی که دارد ممکن است در آب با دمای پایین حل نشوند و در دیگ یا به صورت لکه های سفید روی لباس ها باقی بمانند. بهتر است از مواد شوینده ای استفاده کنید که در آب با دماهای متغیر، امکان حل شدن داشته باشد. بعضی از کاربران در این باره استفاده از ژل شستشو را توصیه کرده اند.

نتیجه گیری

به طور کلی رفع کف ماشین لباسشویی کار دشواری نیست و تقریباً هر کسی می‌تواند پیش از مراجعه به سرویس‌کار و با بررسی عواملی که در بالا اشاره شد، نسبت به از بین بردن کف ماشین لباسشویی خود اقدام نماید. همچنین ماندن کف در دستگاه دلایلی مانند اختلال در سیستم گرم کننده آب، اختلال در سیستم تخلیه لباسشویی، مواد شوینده نامناسب و … دارد. در صورتی که قادر به خارج کردن کف باقیمانده در لباسشویی نبودید، می توانید با نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی وستینگهاوس تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن دستگاه شما را عیب یابی و مشکل را حل نمایند.

سوالات متداول

رایج ترین دلیل باقیماندن کف در ماشین لباسشویی چیست؟

رایج ترین دلیل ماندن کف در دیگ لباسشویی و تخلیه نشدن آن، استفاده از مقدار زیاد شوینده برای شستشو است.

برای کاهش کف لباسشویی در اواسط شستشو باید چه کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی در طول روند شستشو شروع به کف کردن زیاد کرد، درست قبل از آبکشی بعدی، مقداری نرم کننده لباس را داخل محفظه مواد شوینده بریزید.

آیا عدم تخلیه کف ماشین لباسشویی دلیل خرابی دستگاه است؟

می توانید برای دانستن پاسخ این سوال، مطالب بالا را به صورت کامل بخوانید. در صورتی که به جوابی نرسیدید، توصیه می کنیم با تیم تعمیراتی ما با شماره تماس 22225007-021 تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است