نمایش همه

نکاتی در مورد فریزر

نکاتی در مورد فریزر

نکاتی در مورد فریزر

فریزر ناجی بستنی، گوشت، مرغ، غذاها و نوشیدنی‌های دیگری است که در دمای سردتر، تازه تر می مانند. فریزرهایی که همراه با یخچال هستند، بسیار مفید و کاربردی هستند، اما مشکلات شایع زیادی مانند برفک یا نشتی نیز دارند.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، نکات زیر درباره یخچال‌های فریزردار را مطالعه کنید.

فریزر را خیلی پر نکنید

اگر مواد داخل فریزر گرمتر از چیزی باشند که باید باشد، احتمالا به این دلیل است که آن را بیش از حد پر کرده‌اید. اگر مواد داخل فریزر خیلی به هم چسبیده باشند، درواقع مانند عایقی برای یکدیگر عمل می‌کنند و دیرتر و سخت‌تر خنک می‌شوند.

هوای داخل باید در سرتاسر محفظه جریان داشته و با تمام موادغذایی در تماس باشد تا همه مواد به یک اندازه یخ بزنند. علاوه بر این، اگر آن بیش از حد پر شود، این امکان وجود دارد که مواد غذایی در برابر دریچه تهویه که هوای سرد از طریق آن وارد فریزر می‌شود قرار گرفته و جلوی ورود هوا را بگیرند.

همین امر منجر به آب شدن بستنی‌ها و گرم ماندن گوشت می شود که می‌تواند موجب خراب شدن مواد غذایی شود.

فریزر را به صورت منظم پاک کنید

اگر فریزر به طور منظم تمیز نشود، ذرات و تکه‌های مواد غذایی داخل آن و به دیواره‌ها می‌چسبند، و گرچه دمای سرد باعث می‌شود کپک و باکتری دیرتر رشد کنند، اما این امکان را به طور کل از بین نمی‌برند و فریزر شما می‌تواند به راحتی پر از کپک و قارچ شود.

تمیز کردن فریزر علاوه بر جلوگیری از این موضوع، به بهبود عملکرد آن نیز کمک می‌کند. فریزر را خالی کنید و تا کار تمیز کردن آن انجام شود مواد را یا به طور موقت داخل یخچال قرار دهید و یا روی کابینت یا داخل سینک ظرفشویی بگذارید.

برای پاک کردن برفک و تمیز کردن لکه‌ها و رسوبات، آن را در هر ماه یک بار با مخلوط آب گرم و سرکه سفید در یک مخلوط نصف نصف تمیر کنید تا سطوح ضدعفونی شوند.

مراقب کویل‌ها باشید

بسیاری از مشکلات رایج در یخچالها و فریزرها به این دلیل است که از کویل‌ها به درستی نگهداری نمی‌شود. کویلها اغلب در پشت یخچال قرار دارند و مسئول انتقال مایع خنک‌کننده داخل دستگاه هستند.

درصورتی که روی این کویل‌ها گردوخاک یا موی حیوانات بنشیند، باعث می‌شود بیش از حد داغ شوند. اگر کویل‌ها به درستی کار نکنند، خنک‌کننده نمی‌توان به طور موثر داخل یخچال و فریزر جریان یابد.

در حالی که کویل اکثر یخچال‌ها را باید یک بار در سال بررسی و تمیز کرد، مدل‌های ساید‌بای‌ساید معمولا دو بار در سال به این کار نیاز دارند.

برای تعمیر یخچال وستینگهاوس می توانید با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید تا بهترین خدمات را دریافت کنید. اگر یخچال فریزر یا یخچال ساید بای ساید وستینگ هاوس شما دچار مشکلات فراوانی شود، آیا راهکار را میدانید، برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات زیر را مطالعه نمایید.

مهمترین مقالات شامل:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *