نمایش همه

ماشین‌های ظرفشویی چطور کار می‌کنند قسمت سه

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند قسمت سه

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند قسمت سه

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

همه ماشین ظرفشویی های مدرن و حتی مدل‌های ارزان‌تر می‌توانند به خوبی ظروف را تمیز کنند. بنابراین در هنگام خرید باید آپشن‌ها و ویژگی‌های که می‌خواهید و نمی‌خواهید را در نظر بگیرید. طول عمر، اندازه و راحتی از عوامل اصلی تفاوت مدل‌ها با یکدیگر هستند.

مطالعه بیشتر: قسمت اول ماشین ظرفشویی چطور کار میکند؟

اندازه

ماشین‌های ظرفشویی اندازه های متفاوتی دارند. کوچکترین ماشین ظرفشویی زیر سینک نصب می‌شود. این ماشین‌ها نصف سینک آشپزخانه دوقلو هستند، از آب کمتری مصرف می کنند و می‌توانند ظرف ۲۰ دقیقه ظروف را بطور کامل شستشو دهند. وقتی از ماشین استفاده نمی‌کنید می‌توانید روی آن را کاور بکشید و یا به عنوان کانتر از آن استفاده کنید.

اندازه استاندارد ماشین ظرفشویی، عرض ۲۴ اینچ است. با این حال، ماشین‌های ۱۸ اینچی نیز موجود هستند که به آنها ماشین‌های ظرفشویی آپارتمانی گفته می‌شود.

مشخصا هرچه ماشین ظرفشویی عریض‌تر باشد، ظروف بیشتری در آن جا می‌گیرد. اگر خانواده پرجمعیتی دارید، یک مدل ۳۰ اینچی برای شما مناسب است. ماشین‌های بزرگتر از ۳۰ اینچ، ماشین‌های تجاری محسوب می‌شوند.

ماشین‌های ظرفشویی کشویی، ماشین‌های ظرفشویی کوچکی به اندازه یک کابینت آشپزخانه هستند. این ماشین‌ها نسبت به ماشین‌های ظرفشویی معمولی، آب و انرژی کمتری استفاده می‌کنند و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسبند.

این ماشین ها همچنین مدل‌های دو کشویی نیز دارند که هرکدام به طور مستقل عمل می‌کنند.

حوضچه و قفسه‌ها

مدل‌های ارزان‌تر حوضچه‌های پلاستیکی دارند، در حالی که حوضچه مدل های متوسط به بالا، استیل ضد زنگ است. در مدل‌های ارزان‌تر، ذرات غذا داخل یک فیلتر گیر می کنند که باید به طور منظم به صورت دستی تمیز شود.

مدل‌های گرانتر فیلترهایی دارند که به طور خودکار تمیز می‌شوند، و بعضی از مدل‌ها نیز آسیاب‌های کوچکی دارند که قطعات بزرگ را خرد می‌کنند تا همراه آب کثیف تخلیه شوند.

قفسه‌های ظروف نیز در انواع ماشین‌ها با یکدیگر متفاوت است. هرچه بیشتر برای ماشین ظرفشویی‌تان هزینه کنید، انعطاف‌پذیری و قابلیت تنظیم بیشتری در رابطه با قفسه‌ها خواهید داشت.

اگر ظروف بزرگ یا با شکل‌های نامتعارف دارید که مرتبا از آنها استفاده می‌کنید و درنتیجه زیاد آنها را می‌شویید، آنها را همراه با خود به فروشگاه لوازم خانگی ببرید تا مطمئن شوید در قفسه‌ها جا می‌شوند.

آپشن‌ها و ویژگی‌های اضافه

کنترل و نوع چرخه یکی از ویژگی های اضافی است که می تواند هزینه ماشین ظرفشویی را افزایش دهد. مدلهای ارزان‌تر کنترل‌های دستی دارند و با استفاده از یک صفحه شماره‌دار و یک تایمر می‌توان چرخه‌های مختلف را تنظیم کرد.

کنترل‌های دکمه‌ای با صفحه نمایش دیجیتال و تایمرهای کامپیوتری، گران‌تر هستند، اما این موارد تاثیری در میزان تمیزی ظروف ندارد.

آپشن‌های چرخه در برخی از ماشین‌های ظرفشویی متنوع‌تر از دیگر مدل‌هاست از جمله فشار فوق سنگین، کریستال،چینی و ضدعفونی.

با این حال، سه چرخه اساسی در همه ماشین‌ها وجود دارد که همه نیازهای شستشوی ظروف را پوشش می‌دهد: Light، Normal و Pots & Pans چرخه Rinse and Hold اجازه می‌دهد مواد غذایی خیلی کثیف قبل از شسته شدن، مدتی داخل ماشین بمانند. چرخه‌ی Hot Dry ظروف را سریع‌تر خشک می‌کند، اما از انرژی بیشتری نیز مصرف می‌کند.

مطالعه بیشتر: قسمت دوم ماشین ظرفشویی وستینگهاوس چطور کار میکند؟

ماشین‌های ظرفشویی گران‌قیمت، شیک‌تر هستند و می‌توان آنها را متناسب با طرح کابینت‌ها سفارشی کرد. اگر آشپزخانه‌تان نزدیک به اتاق نشیمن است، کمی هزینه بیشتر برای ماشین‌ها بی‌صدا ارزشش را دارد.

ماشین‌های ظرفشویی گران‌تر ، عایق صدا هستند. توجه داشته باشید که ماشین‌های ظرفشویی که برای خرد کردن قطعات بزرگ غذا آسیاب دارند، کمی پرسروصداتر از ماشین‌های دیگر هستند.

مصرف انرژی و هزینه

از دیگر مواردی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید در نظر بگیرید، میزان مصرف آب و انرژی است. اگر می‌خواهید هزینه‌های برق و آب خود را پایین بیاورید و نگران محیط زیست نیز هستید، باید به دنبال مدل‌هایی باشید که مصرف آب و برق کمتری دارند. قیمت ماشین‌های ظرفشویی بسته به آپشن‌هایی که در بالا ذکر شد و میزان مصرف آنها، با یکدیگر متفاوت است.

مدل‌های جدیدتر ماشین‌های ظرفشویی، اکثرا توجه ویژه‌ای به بهبود بهره‌وری ماشین در رابطه با مصرف آب و برق نشان داده‌اند. استفاده از ماشین ظرفشویی باعث صرفه‌جویی در انرژی و آب و قطعا در وقت می‌شود.

البته مورد آخر بستگی به خود افراد دارد. طبق برآورد انجمن سازندگان لوازم خانگی، یک ماشین ظرفشویی به میزان شش ساعت در هفته در وقت صرفه‌جویی و برای یک بار شستشو بیش از هشت گالون آب مصرف می‌کند. درحالی که در شستشوی ظروف با دست تقریبا ۱۶ گالن آب مصرف می‌شود.

در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی وستینگهاوس داشتید می توانید با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید.

آشنایی با خدمات تعمیرات وستینگهاوس

نمایندگی مجاز ظرفشویی وستینگهاوس | تعمیر تخصصی لباسشویی وستینگهاوس | نمایندگی تعمیرات یخچال westinghouse

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =