نمایش همه

مشکلات یخ‌ ساز یخچال‌‌های ساید بای ‌ساید

مشکلات یخ ساز ساید

مشکلات یخ ساز ساید

اصولا در یخچال های ساید بای ساید مشکلات اساسی در مورد یخ ساز های آن می باشد که این مشکلات بدلیل رعایت نکردن یا توجه نکردن به مواردی رخ می دهد. در این مقاله راهنمایی کوتاهی در مورد مسائلی که توجه کردن به آنها می تواند شما را از بحران دور کند آورده ایم، در صورتی که مشکلاتی بیشتر از موارد پایین برای شما رخ داد یا برای تعمیرات یخچال ساید بای ساید وستینگهاوس احتیاج به نیروی متخصص داشتین می توانید با نمایندگی تعمیر وستینگهاوس تماس بگیرید.

صفحه کنترل یخ‌ ساز

صفحه کنترل یخ‌ساز، مسائل کنترل اکثر توابع سیستم یخ‌ساز را کنترل می کند. اگر صفحه کنترل مشکل داشته باشد، انتقال برق به کل سیستم یخ‌ساز متوقف می‌شود. اگر فقط یکی از قسمت‌های یخ‌ساز کار نمی‌کند، قبل از بررسی صفحه کنترل، تک تک قطعات یخ‌ساز را بررسی و امتحان کنید. اکثر مواقع تنها یک قطعه دچار مشکل شده است.

اگر کل سیستم یخ‌ساز کار نمی‌کند، به احتمال خیلی زیاد مشکل از صفحه کنترل است. یا در برخی موارد اشکال می تواند از سیستم منبع تغذیه و سیم های رابط باشد.

سوئیچ یخ‌ ساز

سوئیچ‌های یخ‌ساز، ولتاژ را به یخ‌ساز ارسال می‌کنند. اگر یکی از سوئیچ‌های یخ‌ساز خراب باشند، برق به یخ ساز نمی رسد و یخ‌ساز کار نخواهد کرد. برای اینکه متوجه شوید سوئیچ یخ‌ساز خراب است یا خیر، از یک مولتی متر برای بررسی جریان هر یک از سوئیچ‌ها استفاده کنید. اگر در هر یک از سوئیچ‌ها جریان برق وجود نداشت، آن را عوض کنید.

موتور یخ‌ ساز

با تشخیص سوئیچ‌های یخ‌ساز و انتقال برق به موتور یخ ساز، موتور مته و دیگر اجزا، یخ‌ساز شروع به کار می کند. اگر موتور یخ‌ساز خراب باشد، نمی‌تواند سوئیچ‌ها را به درستی یا بطور کل به کار بیاندازد و یخ ساز کار نخواهد کرد. موتور یخ‌ساز را با استفاده از جریان برق مناسب بررسی و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.

مته سطل یخ

وقتی اهرم یخ‌ساز فشار داده می‌شود، موتور مته، مته را می‌چرخاند. با چرخیدن مته، یخ به طرف درب یخ‌ساز و پایین ورودی هل داده می‌‌شود. اگر مته مشکل داشته باشد، نمی‌تواند یخ را به طرف خروجی یخ‌ساز هل دهد. بررسی کنید که آیا مته خراب شده و یا اتصال آن از موتور مته جدا شده است یا خیر. در صورت خرابی، آن را عوض کنید.

موتور درب یخ‌ ساز

موتور درب یخ‌ساز، درب یخ‌ساز را باز و بسته می‌کند تا از خروج هوای سرد از فریزر جلوگیری کند. اگر موتور درب یخ‌ساز خراب باشد، درب یخ‌ساز باز نخواهد شد. در نتیجه، یخ از یخ‌ساز خارج نخواهد شد. برای اینکه مشخص شود موتور خراب است، ابتدا بررسی کنید که جریان برق به موتور می‌رسد یا خیر.

اگر برق به موتور می‌رسد اما کار نمی‌کند، آن را عوض کنید. برای چک کردن جریان برق می‌توانید از یک مولتی‌متر استفاده کنید. اگر موتور در یخ‌ساز جریان برق ندارد، آن را تعويض کنيد.

تیغه یخ شکن

اگر روی تیغه های یخ‌شکن، یخ جمع شده باشد، با آب گرم یخ‌ها را ذوب کنید. اگر تیغه یخ‌شکن خم شده یا شکسته، آنها را عوض کنید .کنترل کنید یخ درون محفظه پر نشود. با پر شدن یخ درون محفظه بر روی تیغه ها فشار وارد شده و باعث خم شدگی یا شکستگی تیغه خواهد شد.

معرفی دیگر تعمیرات یخچال سامسونگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =